Rundreise Andalusien

(Dieser Bericht ist auf Niederländisch, nutzen Sie doch einfach den Google-Translator, vielen Dank)

Van dinsdag 25 september tot donderdag 11 oktober  hebben we met, zoals onze dochter van bijna 4 zo mooi zei: “de camper van Frank die we lenen”  door Andalusië getrokken.
We wilden graag reizen, dus onderweg zijn, met een dochter van 9 maanden en een van 3,5 jaar. De camper leek ons daarvoor  de ideale oplossing: flexibel, lekker kamperen maar wel luxe, en voor de meiden een eigen huisje en bed.  Na wat Googlen  op Spanje en camper kwamen uit bij spanjecamper.nl waar we een prima camper boekten.

Op de luchthaven stond Frank van SpanjeCamper ons op te wachten, en na wat instructie en wat laatste tips konden we op reis.  Eerst de camper vol laden met boodschappen en toen maar door naar de camping, aangezien we die dag al om 5 uur op waren. We vinden een prima plek op camping Almayate Playa, direct aan zee.

De volgende dag begint met lekker luieren aan het strand, en lekker in het zand spelen voor de meiden. Om 12 uur rijden we de camping af, op weg naar Almeria. Ons eerste reisdoel is nl. de Cabo de Gata. We rijden naar camping La Garoffa, iets voor Almeria. Deze camping ligt in een kleine baai, en weer staan we lekker aan zee!

Donderdag 27 september begint met wat regen. We rijden naar de Cabo de Gata en gelukkig klaart het op. Vlak voor de kaap bezoeken we flamingo’s die in de zoute  binnenwateren zitten. De kaap zelf is super mooi. Het is wel even spannend met die grote camper, die laatste bochten als de weg wat smaller wordt 😉 Na de kaap zoeken we het strand op, waar we lekker lunchen en rijden dan door naar San Jose, waar we op camping Tau een prima plekje onder de eucalyptusbomen vinden.

In San Jose blijven we 2 nachten staan, Je kunt van hier prachtig het Parco Natural Cabo de Gata verkennen op de fiets, lopend of zelfs met de camper. De mooie en afgelegen stranden zijn heerlijk om langs te wandelen of te luieren. Ook de (vis) restaurantjes in San Jose zijn het bezoeken waard!
Zaterdag rijden we door naar Las Negras, iets noordelijker gelegen. Ook hier een prachtige kust en heerlijke stranden. We staan op camping La Caleta, aan zee, gesitueerd in een kleine baai met een heerlijk strand. Ook heeft de camping een lekker zwembad..wel is het water erg koud 😉 Vergeet voor beide campings in deze hoek van Spanje je contante geld niet, pinnen of een creditcard kan helaas niet en in Las Negras is geen pinautomaat.

Maandag 1 oktober vertrekken we richting Granada. Onderweg doen we een stop in Tabernas, de enige woestijn van Europa, en kijken bij een Spaghetti western filmset. Met zicht op de Sierra Nevada, die bedekt is met een vers laagje sneeuw rijden we op Granada aan, een mooie rit. We rijden direct de bergen in en vinden Camping Ruta del Purche. Helaas was de camping al een beetje aan het sluitend dus veel sfeer was er niet meer. De volgende morgen rijden we dieper de Sierra Nevada in, naar het skidorp. We zetten de camper op een parkeerplaats en wandelen naar de sneeuw toe. Het uitzicht is indrukwekkend. Aan het eind van de dag scoren we een mooie plek op camping Reina Isabel. We regelen hier ook gelijk de kaartjes voor het Alhambra.

Vandaag naar het Alhambra, we zijn benieuwd! We hebben kaartjes voor de middag dus we kunnen nog even lekker luieren. Na de lunch vertrekken we, dat gaat prima met de camper, er is nl. een groot parkeerterrein bij het Alhambra. De kleine meiden doen het prima in het “kasteel” en voor de Nasriden paleizen konden we netjes de buggy voor een buikdrager omruilen. Ondanks dat we er “snel” doorheen gingen was het Alhambra een indrukwekkende ervaring.

Aan het eind van de dag rijden we nog door naar Humilladero, naar camping Sierrecilla. Op deze camping besluiten we 2 nachten te blijven, en lekker aan het heerlijke zwembad een dagje te luieren.

Vrijdag 5 oktober rijden we naar El Torcal, een Parco Natural iets onder Antequera. De rit er naar toe is prachtig, en El Torcal ook. We maken een wandeling en genieten van mooie rotspartijen en springende bokken. Hierna rijden verder naar Ronda waar de camper neerzetten op camping El Sur.
De volgende dag regelen we op de camping een taxi naar Ronda waar we lekker rondwandelen door stegen en straatjes.

Zondag rijden we door naar Tarifa. De rit is indrukwekkend. Direct vanaf Ronda rijden we de bergen in, en rijden we langs prachtige “pueblos blancos”. We komen rond de middag aan in Tarifa en hier zetten we de camper aan zee op camping Torre de la Pena. Met heerlijk weer, een lekker windje en prima uitzicht op zee een uitstekende plek om nog een paar dagen te luieren en vakantie te vieren.

Donderdag 11 oktober, de vakantie zit er helaas bijna op. Na wat schoonmaken en inpakken rijden we weg naar Malaga. Iets voor Malaga pikken we Frank op en rijden we door naar luchthaven.
Helaas het einde van een onvergetelijke vakantie. Spanjecamper, BEDANKT!!!