Trip report: Unique luxury holiday per camper through South Spain – October 9 – 20 October

This holidays story is in Dutch. You may want to translate this message with google translator.

Reis verslag: Unieke vakantie per luxe -camper door Zuid-Spanje – 9 Oktober t/m 20 Oktober

Voor het eerst , sinds jaren samen op vakantie (zonder kinderen ) met een Camper, een hele mooie en ook nog groot. Een pracht ervaring!
Zo vrij als een vogel, heen gaan waar je wilt. Doen wat je zelf leuk vindt , ofte wel….. rijdende vrijheid.
Twee fietsen hadden we erbij gehuurd.

Onze reis trip:
9 Oktober Naar Malaga, naar een warm onthaal en uitleg van de super Camper (F) door Frank van Spanjecamper door gereden naar Humilladero , Camping : La Sierrecilla.
Mooie rustige camping, met zwembad . Naar het meer met de flamingo,s en andere vogels geweest, ook heel veel schaapjes met bellen om hun nek.

11 Oktober Door gereden naar Natuur gebied El Torcal, hoog in de bergen . Prachtig zo mooi, 6 gemzen gezien en zeldzame bloemen.
Na dit avontuur , door gereden naar El Choro.
Onderweg over de wegen gereden die ze aan het repareren waren van de overstroming van twee weken er voor. Zeer eng af en toe.
Aan gekomen bij het prachtige stuwmeer van El Chorro en daar overnacht.
Helaas was de stenen brug dicht. Je kan hem alleen uit de verte bewonderen ipv langs de rand te lopen,
wat ons zo spannend leek om te doen. Op de camping werd een klim- meeting verwacht van 100 man , dus werd behoorlijk druk.

12 Oktober Op weg naar Ronda, naar Camping El Sur. Erg mooie camping,
per fiets naar de stad en daar alles bewonderd oa naar de stieren arena en de mooie Brug en de Santa Maria Kerk en lekkere terrasjes.
Tapas en muziek wat wil een mens nog meer .

14 Oktober Vandaag op weg naar Tarifa. Via de bergen naar de kust. Vandaag is het zondag en zijn we veel toer motoren tegen gekomen in de bergen,
erg indrukwekkend het landschap , de bergen, de olijf gaarden, het citrus fruit aan de bomen , de mango,s de dennenbomen ,
de witte dorpjes, je blijft met je mond open zitten , zo mooi is alles om je heen. Via Gibraltar , de bocht om naar Tarifa , het water……
Prachtig , de lange witte stranden en en enorm hoeveelheid kite-surfers op strand.
We zijn wat gewend , maar dit hadden we nog nooit mee gemaakt zoveel . We zijn daar bij Camping Rio Jara geweest. Erg mooie camping , gelijk aan strand , met muur er omheen voor de los lopende prachtige koeien.
Achter af , hadden we hier wel langer willen blijven zo mooi vonden we het daar.

Per fiets Tarifa bekeken, de haven, de pier met kustverdediging, ene kant Middellandse zee en de andere kant de Atlantische oceaan .
en door alle nauwe straatjes gefietst , erg leuk. De zee was te woelig anders waren we per boot naar de Walvis en dolfijnen geweest.

16 Oktober Door gereden langs de kust naar Canos de Meca , naar Camping Pinar San Jose. Via de pijnbomen kwamen we daar aan.
Even zoeken, maar dan heb je ook wat. Restaurant was ook erg goed. Zwembad helaas dicht. prachtig mooi lang strand met vuurtoren.
Het weer slaat om , van de warmte in de regen . We gaan op zoek naar de zon.

19 Oktober Op weg naar El Puerto de Santa Maria . Dit ligt tegen over Cadiz. Mooie Camping Las Dunas.
Grote mooie jachthaven, dan per boot ,met onze fietsen erop , zijn we naar Cadiz geweest.
Daar een City Sight Seeing genomen, erg indrukwekkend. Met z,n tweetjes een hele grote bus voor ons alleen.
Toen kwam de regen , die heeft ons verdreven, want eigenlijk had je langer in Cadiz moeten blijven.
De paarden rijschool was een paar dagen gesloten dus zijn we door gegaan naar Sevilla.

20 Oktober Doel, Sevilla . Overnacht in Dos Hermanas , een voorstad van Sevilla , bij Camping Villsom . Keurige camping , met zwembad.
s,nachts wakker van de vele kanon/ carbit schoten , bleek de volgende dag een hele grote processie tocht te zijn geweest, met 100.000 mensen,
terwijl wij per bus naar Sevilla waren geweest . Hele dorp Dos Hermanos was omgebouwd voor een groot feest.

Sevilla was ook prachtig , de Kathedraal , de El Arenal , de enorm grote moskee + tuinen , Plaza de Espana. Te veel om op te noemen zo mooi.

22 Oktober We gaan naar Cordoda , naar Camping El Brilliante, dure caping en viel ons erg tegen. Het was gelegen tussen de scholen in,
veel geschreeuw en geluid, ook van ketting zagen en tuinieren. Helaas viel deze tegen. De stad niet. Op fiets alles verkend , erg mooie stad.
Prachtige Mezquita , mooie bruggen , lekkere Tapas , joodse wijk en kleine knusse steegjes. Hier was het 29 graden, zo lekker.

23 Oktober Eerst nog een ronde door Cordoba gemaakt, nog even genieten van de stad en toen eind van de middag op weg naar het zuiden ,
via Malaga naar Playa de Torrox. We blijven het weer volgen met onze telefoon gps , helaas komt er een regen front aan, over heel Spanje.

Niet getreurd, We overnachten op Camping El Pino, goed en keurig verzorgd. Mooi rustig , lekker genieten, daar per fiets de boel verkend.
Een boulevard aan het strand voor overwinteraars , netjes en wel. Als de zon zou blijven schijnen , kan je hier wel 80 jaar worden.
We zijn naar de grotten van Nerja geweest , Prachtig om mee te maken en te moeten zien, ( als je in de buurt bent ). De grootsten van Spanje.

25 Oktober Via Romeinse bruggen naar Motril naar Camping von Cactus. Grote camping aan het strand. Tussen de plastic kassen van paprika,s
komkommers en andere groenten. Het strand is een groot kiezel strand met prachtige grote stenen ( helaas door de Douane afgenomen) .
Hier zijn we de laatste daagjes gebleven. Groot zwembad en zomers veel te doen voor hun toeristen. Nu helaas niet.

28 Oktober Op weg naar de laatste bestemming Torremolinos, naar Camping Torremolinos . Eenvoudige camping , maar alles dicht bij de hand.
Restaurant was goed , strand op 15 min. lopen en was niet duur. Rustige omgeving voor zo dichtbij het vliegveld . 4 km afstand.
Hier kwam Frank ons de volgende morgen op halen om samen naar het vliegveld te gaan. 15 min rijden en we waren er.

Alles goed nagecheckt en goed afgehandeld. Bedankt Frank, we vonden het een PRACHT VAKANTIE met ons eigen huisje bij ons .

Zeker voor herhaling vatbaar, en een aanrader voor een ieder.